Numer telefonu

+48 95 7596 239

Sekretariat

Pon-Pt: 07.00-15.00

Z każdym problemem możesz się zwrócić do pedagoga szkolnego. Zawsze pamiętaj, że warto opowiedzieć komuś o swoich problemach, choćby, dlatego, że gdy problem znają dwie osoby, to każda z nich widzi go z innej perspektywy.

   Każdy, kto zgłosi się do pedagoga – niezależnie od tego, z czym przyjdzie – nie pozostanie bez pomocy. Nie mogę zagwarantować, że każdą sprawę uda się załatwić, ale uczeń może być pewien, że dołożę wszelkich starań, by tak było. Bo pedagog szkolny jest życzliwym dorosłym, osobą, u której uczeń może szukać wsparcia, zrozumienia, porady. Jednym słowem, zajmuje się sprawami uczniów.

Jakimi? Zakres jest praktycznie nieograniczony!

  • masz problemy z nauką
  • masz kłopoty z porozumieniem się z nauczycielami oraz rodzicami
  • czujesz, że jesteś samotny i nikt Cię nie rozumie
  • nie potrafisz nawiązać kontaktu z innymi
  • masz trudną sytuację materialną
  • chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób
  • widzisz, że komuś dzieje się krzywda i nie wiesz jak zareagować
  • chcesz tak zwyczajnie porozmawiać, podzielić się swoimi sukcesami

Obowiązuje mnie przy tym tajemnica. Uczeń ma gwarancję, że to, o czym rozmawia z pedagogiem zostanie między pedagogiem a uczniem. Chyba, że dzieje się coś, co zagraża bezpieczeństwu, zdrowiu czy życiu ucznia (w grę wchodzą narkotyki, skłonności samobójcze, zastraszanie przez innych). W takich przypadkach pedagog musi natychmiast reagować i zachowanie dyskrecji nie jest możliwe.

Pedagog nie działa sam:  współpracuje z Dyrekcją szkoły, nauczycielami,  wychowawcami w szkole i w internacie,  rodzicami oraz innymi instytucjami: opieką społeczną, poradnią psychologiczno-pedagogiczną, psychoterapeutą i innymi specjalistami świadczącymi pomoc młodzieży i rodzicom.

Czekam na Ciebie. Przyjdź.

ZAPRASZAM DO WSPÓŁPRACY WAS DRODZY RODZICE – WSPÓLNIE BĘDZIEMY SZUKAĆ ROZWIĄZAŃ TRUDNYCH SYTUACJI WYCHOWAWCZYCH I WSPIERAĆ AKTYWNIE ŻYCIE WASZYCH DZIECI.

    Pedagog szkolny  Ewa Sadowska

________________________________________

Ważne adresy i telefony, pod którymi możesz uzyskać pomoc:

  • 0-800 199 990 – Ogólnopolski Telefon Zaufania
    oferuje: informację o sieci profesjonalnej pomocy, wsparcie psychologiczne, podstawową wiedzę o uzależnieniach,
    czynny codziennie od 16.00 do 21.00
    całkowity koszt połączenia 35 groszy
  • Dziecięcy telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka – 0 800 12 12 12 (w godzinach 8:15-20:00)
  • 0-801 140 068 – Pomarańczowa Linia
    oferuje: pomoc dla rodziców, których dzieci piją.
  • 0-800 120 289 – Infolinia Stowarzyszenia KARAN
    skierowuje do odpowiednich instytucji i pomaga w problemach związanych z narkotykami,
    czynne od poniedziałku do piątku od 10.00 do 17.00
    Połączenie bezpłatne.
  • 0-801 120 002 – Niebieska Linia
    oferuje: pomoc dla ofiar przemocy w rodzinie,
    czynna od poniedziałku do soboty,  godz. 10.00-22.00, w niedziele od 10.00 do 16.00
    Koszt połączenia jak za pierwszy impuls.
  • +48 22 8482890 – Fundacja Pomocy Ofiarom Przestępstw
    oferuje: pomoc finansową przyznawaną ofiarom przestępstw przeciwko życiu lub zdrowiu, w tym także przestępstw komunikacyjnych oraz przestępstw popełnionych z zastosowaniem przemocy. Fundacja oferuje trzy warianty pomocy, więcej na stronie internetowej fundacji:www.fpop.org.pl
  • 800 100 100 – helpline.org.pl
    Helpline.org.pl jest wspólnym projektem Fundacji Dzieci Niczyje i Fundacji Orange, współfinansowanym przez Komisję Europejską w ramach projektu Safer Internet. Naszym celem jest niesienie pomocy dzieciom i młodzieży w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa podczas korzystania z nowych technologii. Wspieramy również rodziców i profesjonalistów , którzy w swojej pracy zawodowej spotykają się z problemami młodych internautów. Jesteśmy po to, żeby pomagać Wam w radzeniu sobie z zagrożeniami online.
    W jakich sytuacjach pomagamy?
    · gdy ktoś Was ośmiesza, szantażuje, wysyła wulgarne wiadomości;
    · gdy ktoś na czacie czy komunikatorze zadaje Wam krępujące pytania, prosi o zdjęcie; namawia na spotkanie,
    · gdy ktoś włamie się Wam na konto w grze czy na portalu społecznościowym;
    · gdy ktoś wysyła lub prezentuje Wam treści, zawierające pornografię lub przemoc.

Naszą pomoc kierujemy nie tylko do dzieci i młodzieży. Mogą się z nami skontaktować również rodzice i profesjonaliści.
Kiedy mogą się kontaktować z nami rodzice?
· gdy nie wiedzą, jak rozmawiać z dzieckiem o bezpieczeństwie w Internecie;
· gdy są zaniepokojeni tym, czym ich dzieci zajmują się w Internecie;
· gdy ich dzieci miały kontakt z niebezpiecznymi treściami (prezentującymi pornografię, przemoc, propagującymi
narkotyki, faszyzm, sekty, inne ryzykowne zachowania);
· gdy niepokoją ich znajomości, jakie ich dzieci zawierają w Internecie;
· gdy dostrzegają u swoich dzieci objawy uzależnienia o Internetu.
Kiedy mogą się kontaktować z nami profesjonaliści?
· gdy dzieci lub ich rodzice zgłaszają się do nich po pomoc w sprawach związanych z zagrożeniami w Internecie.

  • 116 111 – Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

    Fundacja Dzieci Niczyje istnieje po to, aby zapewnić każdemu dziecku bezpieczne dzieciństwo. Chronimy dzieci przed krzywdzeniem i pomagamy tym, które doświadczyły przemocy.
    Realizując naszą misję:
    · Uczymy dorosłych, jak traktować dzieci, żeby ich nie krzywdzić
    · Pokazujemy im, jak reagować, gdy podejrzewają, że dziecku dzieje się krzywda
    · Uczymy dzieci, jak mogą uniknąć przemocy i wykorzystywania
    · Oferujemy krzywdzonym dzieciom i ich opiekunom pomoc psychologiczną i prawną
    · Wpływamy na polskie prawo, by jak najlepiej chroniło interes dziecka
    W ramach programu infolinii interwencyjno-informacyjnej, Fundacja Dzieci Niczyje zapewnia:
    – uczniom, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi bezpłatną i anonimową pomoc i wsparcie konsultantów Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 (linia dostępna codziennie w godzinach 12:00 – 20:00, pomoc online dostępna nawww.116111.pl/napisz)
    – rodzicom, nauczycielom oraz przedstawicielom podmiotów działających na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży bezpłatną pomoc konsultantów Telefonu dla rodziców i nauczycieli w sprawach bezpieczeństwa dzieci 800 100 100 (linia dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 – 18:00, pomoc online dostępna pod adresem pomoc@800100100.pl
    116 111 i 800 100 100 nie są numerami alarmowo-ratunkowymi. Jeśli potrzebna jest natychmiastowa pomoc, prosimy dzwonić pod numer alarmowy 112 (policja, straż pożarna, pogotowie).
  • Policyjny Telefon Zaufania – 758-88-77
  • Komisariat Policji w Rzepinie – 7 597 000 
[instagram-feed]